.

Isnin, 24 November 2014

Konsert Kembara yang awesome...

20hb Nov 2014, dari office bergegas ke balik. Tukar baju, kemudian keluar balik drive menghala ke Istana Budaya. Aku nak memahat kenangan indah bersama Kumpulan Kembaca yang julung kalinya buat persembahan skala konsert di IB.

Walaupun keseorangan, aku gigihkan jugak demi Kembara. Lagipun dalam Panggung Sari nanti ramailah 'kawan', 'kan.

Pengalaman duduk seat paling depan, ala-ala dah macam bertentang mata dengan semua anggota kumpulan Kembara satu pengalaman mengujakan bagi aku. Setiap gerak mereka aku perhatikan dengan ralit.

 

Tak malu nak ngaku ni, ada 1 lagu yg bait-baitnya sangat menyentuh rasa...mcm terbayang-bayang lepak kat kompleks daya bumi...bangunan pudu raya lama...aduh kenangan!

 
 
 
 
 
28 tahun tanpa konsert, Kembara betul-betul membuktikan mereka masih kental dengan semangat juang, bertenaga dan mampu menyengat biar zaman telah banyak berubah. Membesar dengan lagu-lagu Kembara, aku cukup enjoy di seat penonton...habis semua lagu aku konsertkan ala2 syiok sendiri hahaha.

Sungguh, inilah 'kembara seni' yang menggetarkan rasa. Moga ada lagi peluang melihat anak-anak seni penuh semangat juang ni beraksi di pentas gah Istana Budaya. InsyaAllah. Uolls boleh baca artikel pasal konsert Kembara Hati Emas ni di sini

Konsert Kembara dah selesai, now menghitung hari untuk konsert rock lejen, Search Life In Istana Budaya 2014 yang bakal menjanjikan konsert paling menghiburkan peminat setiap mereka bermula 4-7 Disember 2014.


Kemudian menyusul teater Tahta 3 Ratu yang membariskan Erra Fazira, Awie, Beto Kusyairy, Izreen Azminda, Dato' Rahim Razali, Soo Winci, Meor Hashim Manap, Remy Ishak, Ellie Suriaty, Azri Iskandar dan ramai lagi.

#KonsertKembarahatiEmas #KumpulanKembara #SearchLiveInIstanaBudaya2014 #Tahta3Ratu #PanggungSari #IstanaBudaya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan