.

Isnin, 11 Februari 2013

'Jimba time' with 4 beradik 'musyuk'...^_^

Subuh hari dah bangun, hantar Ma pi kerja. Ye, Ma masih 'gigih' nak bekerja walaupun tak ada keperluan. Walaupun 1000 kali ditegah, jangan harap Ma nak dengar. Alasannya bosan...anak-cucu sibuk dengan hal masing-masing (...oh...part ni rasa sgt sedih dan insaf... aku tak terdaya nak please semua orang, aku cuma mampu buat yang termampu...sehabis mampu)

Syukur Ma pandai cari kerja, kerja yang cukup senang (bagi dia 'la, bagi aku macam buang masa. Baik dok umah ulang kaji Quran). Tapi itu yang buat dia happy dan dapat isi kesunyian hidup sejak Abah pergi buat selama-lamanya.

Lepas hantar Ma pi kerja, tak jauh pun lebih kurang 10 minit dari rumah. Aku pecut balik, sebab anak-anak buah dok melingkar lagi atas tilam...risau ooo!

Sebelum itu, singgah mamak beli sarapan (oh...yes, aku memang malas. Penat buat kek semalam masih berbisa dalam badan...huhuhu). Lepas tapau roti canai, teh tarik dan milo tarik terus balik umah. Sampai rumah 4 beradik masih tidur dengan macam-macam gaya.

Hajat hati mmg nak sambung tido, tapi rasa bersalah lak sebab semlm balik lewat dan tak sempat buat apa-apa. So, pagi ni aku mengemas apa yang patut. Kebetulan Ma baru reno ruang tamu dan dapur, jadi banyak barang tak berkemas lagi terutama pinggan mangkuk.

Dekat jam 2 pm baru selesai 35% barang-barang yang bersepah sana sini. Adoi, tak larat dah...angkat bendera putih lor! Aku kena hantar budak-budak ni balik rumah derang, sebab si kakak kata ada banyak kerja sekolah tak siap lagi. Jam 3.30pm, dah sampai area Kepong. Chit-chat, dah pukul 6pm. Huh, sekejapnya masa berlalu, rasa tak puas bergomol dengan budak berempat neh. Tak pe 'lah, lain kali jumpa lagi. Hope banyak masa yang boleh diluang bersama terutama dengan Mama Tok depa.

Cik Mian with Abg Amri
Cik Mian, Kakak Amni, Abg Amri & Abg Amzar
Abg Amzar & Abg Amri
Cik Mian with kakak Amni
Cik Mian...
Cik Mian lagi...
Dan...sampai rumah langit dah jingga 0_0

Tiada ulasan:

Catat Ulasan