.

Sunday, September 13, 2015

Alahai si ikan puyu...

Ada member kata, mahalnya ikan puyu yang ko beli. Sampai RM8 sekor, kat kampung seluk je dalam sungai/sawah. Dah tu kat KL ni aku nak seluk tang mana? Sungai Klang? Sawah padinya celah mana? Tepi KLCC? Adeh...!

Pagi semalam punya cerita. Tak tau apa motif pembelian, nampak org jual #ikanpuyu kat pasar tani. Beli 2 ekor RM8. Pastu, balik menung tak tahu nak diapakan. Nak bikin pekasam tak reti, nak goreng mcm biasa sgt.

Memandangkan bahan utk masak #ikanpuyu tadi tak lengkap, kita simpan dulu dlm peti. Mlm ni, kita makan bihun #bakso dulu. Bila buat sendiri, mestilah selambak bakso dlm pinggan.

Abaikan je rupa #bakso yang tak berapa comey tu, sebab rasanya memang awesome! Mewah daging dan kenyal. Puas hati masak sendiri walaupun rupa tak secantik beli siap. Hehehe.


No comments:

Post a Comment