.

Jumaat, 16 Januari 2015

Dugaan diet...

HUISH, perkataan DIET senang je sebut. Sekali hembut je keluar, TETAPI nak merealisasikannya tu...Ampuh dech...Susah nak mampuS!!! Sebulan aku try jadi perempuan 'baik-baik', makan ala kadar asal perut tak kosong dan migraine gila menyerang. Sayangnya;-

  PEREMPUAN 

makluk yang takut gemuk tetapi kerjanya asyik makan...mengunyah. Aneh 'kan!!!


Aku salah seorang makhluk aneh tu. Nak badan slim bergetah, tapi baru diet 3 hari dah rasa macam nak Mati! Nak pulak time tengah hari (lunch time) gigih belek IG yang di dalamnya ramai yang gigih tempek gambar makanan sedap-sedap. Sampaikan, orang tempek roti selek sambal bilis pun perut aku boleh menggelupur kelaparan. Dodol!!!


Tolonglah aku korang wey...tolong doakan aku terus gigih. Aku masih dalam proses introduction, masih bertingkek-tingkek tahap diet sebenar yang aku kena redah ni. Enam hari strike tanpa nasi, memang mencabar sebab aku macam yang korang tengok dalam post lepas-lepas gila masak. Paling simple pun, tetap aku nak masuk #dapurkecikgua .

Aku bukanlah nak slim-melim sangat, sekadar nak rasa selesa bila bawak badan ni. Senang cari baju-baju yang aku berkenan yang biasanya cantik tapi tak size dengan aku...sumpah, menyampah!!!

Masih banyak kilo nak dikikis keluar dari badan ni, harapnya aku terus istiqomah ye. Harap dengan sangat nech!!! Aamin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan