.

Saturday, January 10, 2015

Bodoh dan bebal...

"Ketika Allah menumpahkan belas dan kasih sayangnya di muka bumi. Ketika Allah memperkenankan keajaiban datang memenuhi harapan, masihkah kita mempertanyakan kebesaranNya dan janji-janjiNya?

Adil. Allah Maha Adil. Semua yang tercipta adalah adil. Hidup ini selalu adil walau kadang belum tentu kita dapat melihat bukti daripada keadilan itu kerana kita terlalu bebal, terlalu bodoh untuk mengerti di mana letaknya keadilan itu.

Kami lahir lemah tanpa daya Ya Allah. Kami lahir tidak melihat, Kau berikan mata. Kami lahir tuli, Kau berikan telinga. Kami lahir bisu, Kau berikan mulut. Kami lahir tak bergerak, Kau berikan kaki. Bahkan meski tanpa itu semua, Kau sungguh tetap membuat kami mampu melihat, mampu mendengar, mampu bicara dan mampu bergerak. 

Sekali lagi, kami yang lahir normal, sempurna fiziknya memang makhluk yang menyedihkan di dunia kerana keterbatasan akal fikiran kami. Bukan berhubungan dengan tingkat kecerdasan, tetapi kami manusia bebal...bodoh yang selalu tidak bersyukur dengan kurniaanMu."

No comments:

Post a Comment