.

Isnin, 1 Disember 2014

Diet katanya (1st day)...

DEK kecut perut bila jeans yang selalunya sekali tarik dah masuk, tiba-tiba jadi payah nak sarung. Aku tambah gemuk ke (maksudnya, aku memang tak kurus hahahaha) ?

Esoknya terus dengan semangat berkobar-kobar menjalankan operasi diet nasi, garam dan gula. Ayooo...memang tak senang oi! Bukan soal lapar, keje aku ni banyak attend event, tak kira time. Makanan asyik hidang yang sedap-sedap dan menggoda mulut nak ngap wahal perut tak rasa lapar.

Demi jean dan baju-baju yang perlu dipakai (sebab aku tengah tak ada bajet nak shopping baju baru!), maka sesi diet harus dilakukan dengan segera. Memandangkan aku pernah jugaklah beli beberapa jenis makanan tambahan yang kononnya berpotensi besar untuk membuat aku kurus dan Alhamdulillah, semuanya GAGAL! Maka, aku buat keputusan untuk berdiet cara normal.

Caranya, aku masih makan setiap waktu dan hari. Cuma, aku tolak nasi, bihun, mi, roti, semua bahan perasa termasuk garam dan gula. Habis aku makan apa??? Ha... aku rembat sepapan telur kat pasar tani. Bukan untuk dibuat kek or tart telur ye!

Gambar telur rebus tak payah tayanglah, 'kan. Ni makanan petang aku, sekeping isi ayam dan kobis bunga dibakar.
Setiap pagi dan tengah hari aku makan 2 biji telur rebus. Petangnya pulak, aku bakar ayam tanpa kulit yang diperasakan dengan lada hitam kisar dan serbuk cili. Lepas tu, aku campak beberapa ketul kobis bunga untuk dibakar sekali.

Rasanya macam mana? Kenyang tak? Haruslah tak ada rasa, tawar segala. Bab kenyangnya tu subjektif. Kalau ikutkan memanglah tak kenyang, tapi kena ingat tujuan berdiet 'kan. Kalau nak kurus, masa sama nak kenyang memang payahlah der!

Oklah, aku stop kat sini dulu. Gigil lak rasa jari-jemari Iols ni nak menaip banyak-banyak perkataan kat sini...ekekeke. Next entry kita jumpa lagi ye. Terima kasih ye, singgah ke sini dan baca cerita karut-marut aku neh. Tqsm...group hug ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan