.

Jumaat, 12 Disember 2014

Lepaking port...

AKU, jarang sangat ada keinginan nak lepaking kat luar rumah kecuali ada geng nak jumpa atau ada assignment / event kena cover. Jadi, kebanyakan masanya, habis kat rumah je. Lagipun, time kerja aku selalu tak tentu masa. Kadang tak ada time nak lepak langsung, so bila ada kesempatan kena guna betul-betul.

Selain melepak dengan novel romantis, novel puisi or sekadar majalah, aku suka jugak layan blues kat beranda rumah (balcony). Walaupun tak seluas masa, tetapi cukup 'luas' untuk aku melepak bersama secawan kopi o panas. Kadang sambil layan lagu rock kapak, tak pun versi relaxing. Ada waktunya, heret laptop sekali (biasanya time idea gila tengah mencurah-curah).

Iya, aku mungkin agak skema. Jarang sekali keluar tanpa sebab. Mungkin kerana kat rumah banyak benda best boleh dibuat, selain memasak tentunya.

Ada pemandangan best kat balcony tu?

Kadang ada, kebanyakan masanya tak pun. Cuma, aku suka sangat suasananya yang cozy. Kalau lepaking waktu malam atau lepas solat Subuh, memang terharu. Menusuk jiwa betul.

Aku ada plan nak kasi best port melepak ni. Beberapa idea aku dah simpan baik-baik dalam folder 'home deco'. Cumanya kena tunggu ada bajet sesuai, kalau boleh biarlah menjadi macam yang dirancang.



Kalau ikutkan, barang-barang deco yang diperlukan kena cari kat merata tempat. Ada sebahagiannya boleh dapat kat Ikea dan kedai jual barang terpakai. Semua tu ambil masa, tetapi tak kisah janji menjadi bagai diidamkan. Aamiin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan