.

Tuesday, October 28, 2014

Memasak buat aku 'kenyang'...

Uolls ada tak mengalami sindrom macam tajuk aku yang kat atas nun? Iya, sindrom 'dah gigih memasak...terus kenyang...tak teringin nak pulun makan sangat. Lebih suka memasak daripada makan (tetapi geramnya aku tetap gemS!!!);. Pernah tak?

Lama dah dapat sindrom ni, selalunya aku abaikan je. Tiba-tiba hari ni nak terfikir dengan gigihnya, gara-gara si ketam bunga. Aku memang penggemar #seafood. Masak pedas-pedas, meratah depan tv (agaknya itu punca kegemukan aku kot?

Kesahnya, lepas siap memasak dan mencuci segala barang yang digunakan. Aku boleh pandang je sekuali ketam yang dah siap dimasak, tanpa nafsu nak makan. Hoy...geramnya. Lepas tiga jam, barulah aku masuk dapur semula, ambil 2 ketul ketam tu dan ratah sambil nonton tv. Hurmmm...aneh-aneh je 'kan.

Oklah, aku nak share gambar si ketam tiga beradik or mungkin tiga beranak neh (sebab aku beli 2 ekor ketam betina dan seekor ketam jantan, tapi tak sure apakah status depa bertiga... ekekeke)

Kalaulah dapat #ketamnipah utk masak #ketamgorengberapi ni memang awesome 'lah. But, mengalah je dgn #ketambunga. Boh segala jenis #chili , #ikutcarakita #citarasa tekak kita ekekeke , special from #dapurkecikgua 😋👍👌

Tadaaa...My #homemade #ketamgorengberapi special from #dapurkecikgua. #chilicrab #foodlover #malayfood #crab

No comments:

Post a Comment