.

Ahad, 5 Oktober 2014

Aidiladha + Bubur Jepun...

Hari raya Aidiladha yang sangat berbeza untuk aku tahu ni. Gara-gara sakit kepala (bukan pening kepala biasa-biasa tu ye, bukan juga migraine) yang tak tahu asal puncanya, sebab dengan tiba-tiba je sakit sampai tahap tak boleh nak berdiri.

Sedar Jam 3.50am (05.10.2014) sebab tak tahan sakit kepala, pelik. Lepas Subuh pun still tak kurang jugak sakitnya, jadi sepanjang hari aku terbaring aje. Nak nonton tv or belek phone pun tak boleh, senak biji mata...kepala berdenyut-denyut.

Kebetulan raya 'kan, stock makanan pun lupa nak beli. Jadi, tak ada benda sangat yang boleh dikunyah. Nak memasak memang tak larat, tapi dek takut perut masuk angin...gigih jualah menyelongkar kat dapur.

Bikin Bubur Jepun (arwah tok aku bagi nama bubur ni), itu je mampu. Walaupun mudah je membuatnya, tapi bila buat dalam keadaan uzur semuanya jadi remeh sangat. Allahu Akbar...sakit sikit pun dah tak tahan ye, macam mana nak tahan kat akhirat nanti.

Act, sedih sangat hari ni sebab tak berpeluang turun ke masjid solat Aidiladha dan tengok ibadah korban.Tak apalah, Allah maha Mengetahui, semoga tahun depan masih berkesempatan. InsyaAllah. Oklah, dah kasi tayang rupa Bubur Jepun homemade yang cukup simple tapi sangat sedap untuk tekak aku (walaupun makain time tak sakit, bubur ni sangat legend untuk aku). Mungkin ada yang biasa makan bubur ni sebab bahannya mudah aje, beras, halba, santan, gula dan daun pandan. Simple je 'kan.

Ini je 'lah story raya aku tahun ni, apa pun aku bersyukur masih diberi kesempatan bernyawa lagi...diberi peluang lagi untuk memperbaiki diri yang serba tak sempurna ni. Alhamdulillah, syukur Ya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan