.

Rabu, 27 Ogos 2014

Oh hoy... Mini Tortilla Pizza's

Cerita pasal makan lagi. Hari ni agak sibuk, tak byk masa untuk aku menaip di sini. Kali ni, memadailah kot kalau aku just share resipi untuk tea break. Macam biasa, pilihan aku tentunya #resipimudah. Resipi ni inspired by Danish Harraz, next time if ada masa saya share cerita pasal dia di sini ok.

Simpel gila resipi ni, tapi hasilnya sangat sedap...apa lagi makan time panas2. Sedar2, habis sepinggan. Aku kurang gemar dengan keju dan baunya, tetapi hairan yg ni boleh pulak makan dengan rakusnya hahaha. Dah...jom layan resipi...janji buat tau. Dah nanti try buat nanti komen kat aku hahahaha...

Resipi Mini Tortilla Pizza's
Bahan:
3 keping tortilla wrap saiz besar, dipotong bulat (aku potong ikut saiz bekas muffin)
Sos pizza/ sos tomato, secukupnya
1 biji tomato, dipotong dadu
1 mangkuk keju parut
Beberapa keping pepperoni, dipotong2 (aku pakai sosej sebab tak ada stock pepperoni)

Cara membuatnya:
1. Panaskan ketuhar 10 minit pada suhu 160 darjah.
2. Masukkan kepingan tortilla yang dipotong tadi di dalam bekas muffin atau apa-apa bekas bulat.
3. Sapukan sos pizza/ sos tomato pada tortilla.
4. Bubuh tomato yang dipotong dadu dan tabur keju parut.
5. Akhir sekali, susun kepingan pepperoni/sosej di atas keju tadi. Kemudian bakar 15 minit. Siap!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan