.

Jumaat, 23 Oktober 2015

Perempuan zaman edan...


Kejadian 'lawak' dalam perut LRT. Ada dua perempuan lingkungan umur 20-an. Aku di sebelah, 'terpasang telinga' (logik pun, depa bukan cakap mcm berbisik dalam kelambu).

Perempuan A: "Stress 'la dengan ex-wife boyfriend Aku tu. dah bercerai tu dah la, ni sekejap2 call...sms...mintak itu ini. Dah mcm laki bini, tak macam orang bercerai pun!"

Perempuan B: "Apa kes pulak kali ni?"

Perempuan A: "Ye la, diorang dah cerai, tapi ex dia tu still mintak duit. Konon nak beli susu anak la, pampers...duit taska bagai. Dah cerai tu dah la, dia bukan tak kerja. Pasal nak ganggu, mintak duit semua kat boyfriend Aku!"

Perempuan B: "Ala, dengki la tu tengok ex dia bahagia dengan ko. Ko kena hati-hati, nanti kalau korang dah kawin ex dia still buat perangai mcm tu masak ko. Hidup mcm orang bermadu lak, menanggung anak & ex wife!"

Perempuan A: "Tu yang Aku stress, melampau betul perangai ex dia tu. Benci aku, move on la tak payah nak menggendeng duit bekas laki. Tak malu agaknya!"

Perempuan B: "Ko kena tegas sikit, kalau sampai kawin mcm tu, susah ko nanti."

*Panjang lagi 'bual bicara' depa, tapi cukup takat tu je aku share. Aku cuma nak kata sejujurnya, dua2 'bingai binti bengap'!

Keduanya, kalau cari penasihat jangan jenis otak 25%. Memang melingkup la!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan