.

Friday, October 9, 2015

Khabar yang hilang...

Selagi Dia mengizinkan, selagi itu aku terus menanti khabarmu muncul didengarku...InsyaAllah
Hari ni ulang tahun kelahiran aku yang ke... ^_^, macam tahun sebelumnya nampak gaya tahun ni perasaan kecewa dan terkilan tu masih tersangkut dalam dada aku. Masuk tahun ke-3, aku tak terima apa-apa ucapan istimewa daripada 'dia'. Tiada langsung sepatah kata, paling tidak 'HB'.

Dia betul-betul 'menghilang' walaupun aku tahu dia sentiasa ada je, cuma tak pernahlah kami terserempak di mana-mana. Atau mungkin kalau dia nampak aku, dari jauh dia dah 'lari' menjauh. Hmmm!

Hari bahagia ni, jujur kata, tiada yang aku harapkan selain tanda ingat daripada dia. Cukup sekadar, "Selamat hari jadi, Anis." Cukup! Bukan nak panjang-panjang. Mungkin dia dah lupa, mungkin juga masih ingat tapi sengaja lupakan. Tak pasti...Tak tahu!

Aku cuba untuk tak berasa apa-apa apabila tiba hari ni. Aku cuba segigihnya untuk tak ingat tarikh hari ni, tapi sia-sia! 24 jam, aku asyik menanti. Macam si bodoh!

No comments:

Post a Comment