.

Ahad, 27 Disember 2020

Bukan Aku

 




Bukan sekali dua aku gelakkan diri sendiri. Banyak kali. 


Aku memang selalu juga fikir, kenapa ya aku biarkan aje orang buli perasaan aku?

 

Tak berharga sangat ke perasaan aku ni, sampai orang suka hati aje buat aku begitu?


Dan buat sekian kalinya, aku masih biarkan juga keadaan itu berlaku pada diri ini.


Aku masih layan, aku masih beri ruang dan peluang emosi aku dipijak-pijak.


Bukan tak sakit, dah tahap koyak rabak sana ini.


Aku dah penat sebenarnya hadap semua tu, kadang memang aku dengan sengajanya biarkan. Aku malas nak fikir. Lantakkan aje, asalkan tukang jahanamkan emosi aku tu puas.


Mungkin itu kebahagiaan dia, buat emosi aku rabak.


Bahagia?


Teruskan.


Aku? Walau ada ketika, muncul rasa nak membalas... Tapi hati dan fikiran aku menolak. Itu bukan aku. 




Aku tak 'mampu' nak buat macam tu.


Aku tak boleh, aku tak sanggup.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan