.

Rabu, 18 Jun 2014

DIY makanan sunnah...

Kalau tau minuman ni sedap, dah lama saya buat...
Memandangkan semedang aje aku ni dapat sakit aneh-aneh, maka petang tadi merajinkan diri buat 'ubat' sendiri daripada makanan sunnah. Kebetulan, kakak baru balik umrah, jadi aku tibai la kurma nabi, delima, air zamzam, habbatus sauda dan 3-4 jenis bahan lain yang dibawa balik dari Tanah Suci tu. 

Patutnya, semua makanan tu diambil secara raw ikut step yang dah dinasihatkan. Sayangnya, aku ni pemalasnya tahap diva. Disiplin jaga ubat tu memang akan ke laut. Makanya, solusi aku... Rojakkan semua jenis bahan tu dalam blender

So, dengan bangga dan gembiranya...tadaaa, ni hasil diy #makanan sunnah versi saya...sedap tau...memang menjilat sudu dan selesailah masalah aku. Aku simpan elok-elok dalam peti ais. Telan sejuk-sejuk sedap sikit hehehe.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan