.

Tuesday, June 24, 2014

Kalau nak, tak susah pun...

Daun kesom, Kunyit dan pandan.

Kat pasu kedua, pokok kunyit membesar dan berdaun lebar...Happy me ^_^

Kata siapa, dok apartment tak boleh bercucuk tanam? Nah, hidup pun pokok2 neh. Boleh aje kalau nak 'kan, asal tak ganggu jiran korang sudah. Tu...Jiran tingkat bawah saya, siap bela ayam serama bagai dalam reban, elok je takde bau or najis bersepah. Kalau reti hidup bermasyarakat, takde hal 'kan.

Saya memang seronok kalau dapat menaman pokok2 kesukaan terutama daun kesom, kunyit, pandan, cili dan lain-lain. Sayangnya dok apartment ni, ruang sangat terhad. Kalau lebar2 seluas dewan harus pokok pisang, rambutan, manggis, durian, dokong, ramai dan segala bagai penuh keliling rumah... hehehe. Apa-apa pun, dapat bercucuk tanam dalam pasu pun dah syukur. Alhamdulillah. 

No comments:

Post a Comment