.

Jumaat, 9 Julai 2010

Sengaja mengusik hati...

Lepas keje, aku bergegas ke 'opis' cuz ada client nk jumpa. Ikutkan badan, mmg nk balik umah terus-mandi-tido (kadang2 aku biasa gak tido busuk2 hahahaha...jimat air + malas mandi).
Dkt 1 jam gak menyetelkan hal client tu, kalau depa org tambah lagi 5 minit sure aku dah muntah hijau. Lepas setel semua tu, aku ingat nk balik tp hajat x sampai bila Babun ajak mkn mlm sesama + ngan 'beliau' yg buat perasan aku goyah terus. Aku garu-garu kepala, cari idea nk melepaskan diri tapi...

Babun: Alah, lu balik awal pun bukan ada sapa tunggu pun...dh jom mkn
Aku: Gua penat neh, x kisah la x dak sapa tunggu pun yg ptg bantal gua dok tunggu gua lama dah kat umah tu...

Babun: Lu ni, x rock langsung nampak jek mengganas...dh x kira malam ni lu belanja kita org, x gituh *H*?

Beliau: Hmmm...penat sgt ke (sambil dgn gentlemen n perlahannya tarik beg laptop dari bahu aku- ya ampun mcm nk meletup jantung menahan debarnya hehehehe)
Aku: Boleh tahan la, lg pun sok ada shooting

Babun: Semedang jek ada shooting, mengalahkan artis!
Beliau: X pe lepas mkn sy boleh hantar awk balik, mesti awk x mkn lg kan (alamak hai, terlebih prihatin la pulak mamat ni)
Aku: X pe lah, penat betul ni...sok nk bangun pg2 (tetiba aku rasa mcm dh terlebih sopan lak mlm ni)

Beliau: Knp susah2, berhenti keje jek-keje sini pun x terlayan kan
Babun: Entah minah sengal ni (sajaknya bahasa mangkuk tingkat nih)
Aku: Hmmm...meh la, tp kejap je la (aku mengalah pasal beliau la, x nk dia rayu2 lagi-lemah semangat kahkahkah)

Babun sengeh lebar, beliau pun sama-aku? Kami naik GTi Babun, x p jauh pun lepak kat NZ wangsa walk jek. Sampai maple tu, mcm biasa aku order meggi n tea o panas kurang manis. Babun walaupun perut boleh wat tilam tetap maintain order nasi goreng ayam + telur mata n milo ais dan beliau pun x kalah hebat order ayam tandori n tea o panas (sama lak cita rasa air kami...hehehehe)

Aku geram betul ngan mulut murai si Babun neh, bercakap mcm bertih goreng ntah bila zaman nk berhenti x tau la. Beliau n aku hanya angguk mcm burung belatuk, sesekali gelak dgr lawak seposennya.

Tapi paling x tahan bila si beliau itu mcm sengaja nk usik hati aku-nk try usik hati aku dgn kata lainnya...tp aku buat bodo cuz aku x nk jd bodo melayan usikkan tu. Lg pun aku rasa dh terlambat utk beliau wat mcm tu kat aku-cuz aku dgr2 gosip beliau dh nk kawin-tragik kan!!!

Adoyai...mana tahan nk wat bodo jek, dlm diam2 mata aku dok curik2 gak pandang die-tp masa tu aku dh rasa bersalah yg amat sgt-beliau kan dh nk kawin so x mungkin aku dgn x bersalahnya dok layan perasaan bodo ni lagik...oh tidak!!!

Keadaan makin x terkawal bila Babun berkejar ke tandas-tinggal kami berdua-beku seketika. tetiba beliau bersuara:-gemersiknya buat aku hampir tido atas meja maple tu...

Beliau: Sy rindu awk...
Aku: ...(OMGGG!!!) dgn muka senak semcm, aku x pandang langsung muka dia-tp wat2 x dgr nk suap meggie ke mulut dgn lahapnya.

Beliau: Jgn buat2 x dgr boleh?
Aku: Hahhh...(cehceceh...wat2 terkejut lak kan...haruslah)

Beliau: Awk suka sy jugak 'kan?
Aku: ...(ni mesti keje mulut murai si Babun-kambing tol labu sayung neh...)

Beliau: Sy dh lama suka awk, tp awk asyik wat x tau-gila sy pk kan perangai awk neh (suara dia melirih, wat aku rasa bersalah tetiba-tp apa hal lak)
Aku: Awk dh knp???

Beliau: Knp wat x tau perasaan sy pd awk?
Aku: Hmmm...dh lambat nk cerita pasal neh lah

Beliau: Sy x faham dgn sikap awk!
Aku: ...(eh aku lak, lain kali ckp tahun dpn...alang2 dh lambatkan...x pun tunggu aku dh beranak 3 baru ckp) emmmm...

Beliau: Sy serius ni, sy x tahan lagik nk simpan semua ni sorang2
Aku: Awak...cerita pasal lain boleh (...aku dh mula rasa bersalah tahap gaban sampai terbayang2 muka beliau dok atas pelamin-OMG pelamin anganku musnah- kahkahkah...)

Buat pertama kalinya, aku berterima kasih sgt kat Babun cuz muncul menyelamatkan aku dari terus senak-kalau dia lambat dtg harus aku mati beku mlm ni

....Knp awakkkkkk???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan