.

Khamis, 1 April 2010

Dalam hati x de taman...


Semlm aku dok ralit bersembang ngan member, drpd sembang2 kosong…topik bodoh2 sampai la soal hati…kahkahkah (masalahnya puak2 ni semuanya dh berbini huhuhu n dok kutuk bini memasing-part2 yg derang seronok nk kutuk terutama part gosok baju x betul, masak x berapa nk sedap n mcm2 hal lah)

Memember aku ni bab mengutuk bg la kat depa, sampai pg pun x habis, biasanya aku jd tukang dgr + tukang gelak= tukang kutuk depa balik hahahahah. Pendek cerita, mmg sekepalalah (tp aku x bersetongkol ye ngan kutukkan depa kat bini2 depan no…aku bab ni angkat bendera putih pasai aku x tau cerita sebenar2, buatnya depa pulun reka cerita ngan aku sekali dpt saham hahahahah…)

Dan semlm, aku pun jd mangsa kutukan depa gak la…sama naik ngan gelas2 nes tarik panas yg bertukar gelas setiap 1 jam=16 gelas utk 5 org minum (senak perut). Ada ka patut dlm hati aku x dak taman? Dah belek ka? Huh! Lantak depa la, apa aku kesah…ada x dak aku punya pasal la!

Depa kata lagi, aku ni ‘bangsa’ hati kering n disangsikan kejantinaanku! Motif??? Tp aku x dak la cabar depa utk membuktikannya, depa ni pantang dicabar…kang aku lak yg masuk perangkap. So, aku wat tak tau jek. Aku biar je depa kutuk2 aku sampai puas!

Cuma 1 perkara yg aku belajar semlm, lelaki walaupun dh jd bapak budak perangai depa tetap mcm budak. Mcm kakak aku selalu kata, suami adalah anak sulung kita…hmmm no komen lah pasai aku x de ‘taman’ yg nk dijaga lg, sok kalau dh ada baru aku boleh paham kot konsep ‘anak sulung’ tuh.

Apa pun pd aku, suami isteri kena tolak ansur n memahami tanggungjawab masing2…jgn byk mengharap n meletak harapan nanti kecewa!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan