.

Khamis, 9 September 2010

Chenta sempurna...










...aku tidak mencari seseorang yang sempurna untuk aku cintai. Tetapi mahu mahu memberikan cinta yang sempurna dengan segala ketidaksempurnaan yang dimiliki

Rabu, 8 September 2010

Kembali berblues...


Lepas hantar ma balik, aku melepak di rumah...memember serumah dh lama berangkut pulang ke kg memasing-terasa sunyi. Tetapi sesekali rasa sunyi tu melegakan fikiran, bebas n lapang. Layan tido pun seronok, sbb x ada bunyi-bunyian yg mengganggu lena.

Jam 4 pm, terjaga bila dgr bunyi org beri salam...huh, siapa pula yg dtg petang2 kat rumah bujang ni? Dgn malasnya, bangun dan mencari si empunya suara...oh rupanya anak teruna jiran...segar biji mata hahahahaha!

Anak teruna itu: Tido ke, ingat dh siap2 nk balik kg...
Aku: Hmmm...penat mengemas td, tido jap...

Anak teruna itu: Ni, mama kirim kuih utk awk, dia kata awk suka mkn kuih ni (sambil menyuakan sepinggan kuih bertutup tisu...)
Aku: oh, terima kasih.

Anak teruna itu: Awk x sihat ke, nampak pucat sgt?
Aku: Biasalah puasa + tido=pucat la...

Anak teruna itu: Bila balik kg?
Aku: Lepas tarawih kot...

Anak teruna itu: Oooo...sempat tak kita p minum2 jap lepas balik tarawih nanti?
Aku: Haaaa...

Anak teruna itu: Apa salahnya, kita x pernah sembang2...kecuali ari tu (masa tu dia hampir nk gesel Encik Omee aku depan rumahnya...)
Aku: X yah lah kot...byk lg sy x mengemas ni

Anak teruna itu: Awk mengemas nk balik kg ke, pindah?
Aku: Hey, perli bunyinya tu...

Anak teruna itu: Hmmm...x pe lah, tp lepas balik raya boleh ye (sambil terus jalan sebelum sempat aku nk membalas...sengal tol mamat skima nih!!!)

Ahad, 5 September 2010

Heaven...


Tgh hari td, dr rumah kakak aku di kepong terus balik tmn permata. Ingat nk stay sampai mlm, masih nk main2 dengan Che Mian n Mok. Tp baju2 keje masih x berbasuh, so x leh lah wat2 lupe diri.

Sampai umah dkt kul 12 pm, terus rendam baju, kemas bilik n ruang tamu. Lepas tu berlenjun dlm bilik air mengerjakan baju2 yg direndam td. Tak lah byk mana, tp boleh basah kuyup satu badan...aku suka main air tu pasal boleh lenjun.

Lepas sidai baju, terus ke Giant...terasa nk mkn sambal tumis sotong hot n spicy. Bkn x leh beli jek kat bazaar ramadan, tp cita rasanya nan ado. Selalu sgt aku terbeli sambal sotong yg pedas tp manis, yg nampak merah menyala2 tp haram pedasnya, yg sotongnya liat mcm makan tayar basikal n mcm2 hal yg mematikan keinginan nk mkn...so, bab sambal2 tumis ni mmg aku jarang sekali beli di kedai. Bukanlah maknanya aku ni pandai masak sgt, tp kalau dh boleh masak sendiri lebih baik buat sendiri-puas hati!

Balik dr Giant, terus masuk dpr...mmg la awal lg tp malas nk ulang masuk dpr 2/3 kali. Selesai masak, mandi n solat,p JJ Wangsa Maju lak. X ajak sama En.Omee cuz aku tau mesti x de tmpt utk 'beliau' lepaking. Dr umah, aku panjat tangga bas je...senang x payah susah2 cari parking.

Sampai JJ, huh mcm lautan manusia da...terutama bahagian budak2-tp apa nk buat nk x nk aku kena redah gak lautan tu utk beli baju raya kat anak2 buah aku yg ber4m tu. Rambang mata dibuatnya, terutama bila pilih baju 'berombak' utk Che Mian. Semuanya cute2, harga pun 'cun'!

Dekat kul 5.30pm, br selesai cari baju untuk Amzar, Amri (Mok) n Che Mian (Amiran). Utk kakak (Amni) lum jumpa lg, adohai-kaki dh x rasa jejak lantai JJ nih-nk minum x leh...nk mkn jauh sekali! Lepas solat Asar, sambung cari baju Kakak lak. Tp cari punya cari, punya pilih satu pun x berkenan di hati...kalau ada pun regenya melampau sgt-lari budget aku-lg pun x adil cuz adik2nya dpt baju rege bawah 50 sehelai, x kan dia punya dpt 100 ke atas-ini tidak ADIL!!!

Leka mencari baju kakak, x sedar dh dekat kul 7pm. Time tu terkenang lak sambal tumis sotong yg aku masak tgh hari td-ni x boleh jd kena balik segera. Konan nk panjat tangga bas, tp bila nampak kelibat teksi terus tahan-huh x sampai 10 minit dh sampai rumah.

Masuk dpr terus jerang nasi, air n mandi.Bila nasi dh kering airnya, aku campak 3 biji terung-tu cara aku celur terung-pemalas sgt kan-AAK!!!

Huh, rasa heaven giler bila time berbuka dpt mkn apa yg dihajati-tahap lupa diri dlm masa 5 minit. Best, hilang segala rasa penat. Lepas solat n p tarawih, time membelek apa yg dibeli kat JJ td sambil tersengeh sorang2.

Sabtu, 4 September 2010

Renjatan emosi-part 1


Hari ni rasa sgt2 nk marah org + nk mengamuk sakan = dpt ligan manusia yg berkenaan ni cukup2 baru puas hati…huh!

Nasib baik x keje or ada asimen ari ni, kira jadual ‘O’. Dlm erti kata lain, suka hati akulah nk buat apa pun. Bgn Subuh td, x peram mata mcm minggu2 sebelumnya. Dgn semangatnya, aku bangun mengemas bilik, ruang tamu n dapur. Ceh, lantai dapur berminyak2 n berhabuk, pinggan mangkuk n periuk nasi bersidang dlm sinki… padahal ada 5 ‘ekor’ anak dara dlm umah….Huh, marah sungguh pd masyarakat!!!

Lepas berkemas, aku mandi sekali lg pastu mengadap pc…sambil2 selongkar pix2 lama dalam pc. Adoyai, banyaknya... berselerak gambar yang entah bila disnap dan mcm2 gambar ada…patutlah semak alam pc aku…kahkahkah.

Siap pilih n susun gambar dlm folder yg sesuai, aku terasa nk p care4…sj cuci mata. Lg pun x jauh sgt dr umah, drive 5minit pun dah sampai-tp kalau jln kaki harus lenjun ketiak…wakakakakaka

Maybe ari ni Sabtu, ramailah makhluk kat care4 tu…budak2 pun ramai & aku ‘terpikat’ tgk satu budak lelaki tu-cute sgt, gebu + mok…aku memang alahan sikit dgn budak2 mok ni-mmg menjadi mangsa gomol aku le jawapnya…

Budak mok tu aku tgk bukan main aktif lg, sakan ligatnya sampai mak dia jenuh mengejar sana sini-nk menangkap x lepas2-patut le maknya kurus (pasal kakak aku ada anak mok x kurus2 ek…). Petang tu ada promosi buah-buahan…dan si mok tu asyik dok melangut kat kaunter promosi jek, mcm2 buah dia test…pastu test air lak-wah manalah ko x mok budak oi…aku gelak2 sorang-gumbira jap perasaan aku.

Tp x lama perasaan itu, apabila aku ternampak kelibat seseorang yg dh lama aku x jumpa n dh lama jugak aku x nk jumpa! Jenuh lari kan diri sebelum dia nampak aku-nak2 pulak hari ni nanti takut terjadi ‘slot samarenda’ lak! So, selesai beli keperluan dapur termasuk sotong (tu aku nk masak sambal tumis kaw2 punya pedas) aku terus ca alit but…x kuasa nk berlama-lamaan kat situ…sesak nafas!

Dari care4 wangsa maju, aku pecut Encik Omee ke KLCC pulak. Hajat hati nk cari komik manga baru n photography mag. Lepak kat book store mmg x ingat dunia. Dari kul 5.30 aku berkurung dan sedar2 dh kul 8mlm…hu mak ngai!!!

Kul 9.15 mlm, aku bergegas keluar dari perut KLCC (hehehe…td masuk alam terang benderang-bila keluar dlm gulita…kahkahkah). Sampai umah, terus kuarkan brg dari bonet kete…sekali ada bau deee…terus tepuk dai sendiri- aku lupa ada beli sotong td… waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Jumaat, 27 Ogos 2010

Blues day...

Hari ni mmg plan x mo ke mana2, nk shopping raya pun malas cuz dh tau sgt la hari2 gini sure melaut manusia kat mana2 shoping compleks pun. So idea terbaik adalah memerap kat rumah sambil layan blues.

Cara aku layan blues simple jek, layan dvd korea-byk lg stock yg lum sempat dilayan-byk le keje nye...kalau layan dvd sure satu keje pun x menjadi. So ari ni, aku gunakan sepenuhnya melayan Ost All In-citer ni ada sikit lembap tp tetap syok dilayan-sambil2 tu leh belajar 'main judi'...hahahaha

Hero citer ni mulanya aku tgk x de la hensem mana, tp bila dh lama2 tangkap jatuh cinta lak...hahahaha cuz muka dia 'jantan' habis-x de la jambu sgt mcm hero korea lain.

Heroinnya pulak mmg cute, pernah bergandingan dengan Rain dlm Ost Full House. Dan gandingan mereka berdua dlm All In mmg serasi habis, sgt padan n sesuai.

'Berzaman' gak lah nak habiskan citer ni, lepas solat sambung tgk...sambil berbuka pun layan gak lagi. Berhenti kejap utk p tarawih n layan semula. Kiranya mcm taksub sgt lah...sampai memember pun geleng kepala tgk perangai aku hari ni-Ada Aku Kesah! Kuang...kuang...kuang!!!

Act, aku mmg lebih suka lepaking kat umah bila cuti or bercuti...x suka nk p mana2 n mudah 'kelemasan' kalau p tempat yg ramai manusia. Sebab gak aku jarang keluar ngan kawan2, terutama kalau ngajak ke tempat2 sesak nafas tu-tp kalau ajak p konsert rock aku sanggup-so jgn x ajak k..!

Sabtu, 21 Ogos 2010

Zzz...


Pg td terjaga awal, tp mata masih kantuk n mmg nk peram lg sampai lebam...hahahaha. So pindah ke ruang tamu n sambung tido lg bersama bantal busukku, nikmatnya.

Tp bila tido kat ruang lapang n jadi laluan utama 'askar' dlm umah, mmg nan ado la nk nyenyaknya...2-3 kali terjaga dek mcm2 bunyi-bunyian...huh...sedey!

10.30pg, akhirnya aku bangun n terus mandi-pastu kemas umah sementara tunggu msk Zohor n p asimen.Tp kul 12.30 boleh layan tido lak...hahahaha sengalkan. Tp sapa nk mrh 'kan, suka hati aku 'lah nk tido ke hapa.

Lepas Zohor, terus bergegas ke Tmn Keramat, ada janji temu dgn mangsa langgar lari n sampai skrg x leh nk berjalan apatah lagi kenal ahli keluarga beliau. Habis asimen, terus balik sebab cuaca panas terik n aku x nk kena serang migrain (walaupun sebenarnya ada hati nk merewang kan Jln TAR, cari tudung baru. Lg pun dh lama x p cuci mata kat sana, tp bila mengenangkan betapa sesaknya keadaan kat sana tu -nk pulak ari ni ada pasar mlm-x kuasa la aku nk menambah kesesakan kat situ 'kan...)

Seblm balik, aku p singgah amik baju sponsor (dry clean) utk fashion shoot 2 minggu lepas.Tu ari dh p amik tp kena redry balik cuz ada masalah pd baju tu. Td aku tgk ok skit, hope x ada masalahlah dgn tuan punya baju.

Smpi umah, solat Asar n sambung tido lg...tido punya tido-sekali aku jaga lg 10 minit kul 8pm. Apa lg, terus bingkas bangun minum air n solat. Pastu baru jerang nasik n goreng telur. Aku baru perasaan, tahun ke tahun menu berbuka aku makin simple. Masa hari pertama puasa, aku layan 2 keping roti ngan tuna n segelas teh o panas waktu berbuka.

Mcm ni punya gaya, ada 'can' kot nk slim skit huhuhuhu...:)

Khamis, 12 Ogos 2010

Conversation with 'beliau'...



Beliau: It doesn't look like u...br balik dr opis?
Aku:Taklah. Br balik dr spital.

Beliau: Eh, siapa yg sakit?
Aku: Kucing jiran sebelah!!!